פרויקט כריך: סנדויץ’ טוניסאי

נפתח בפנייה מרגשת שקיבלנו על הוול בפייסבוק מהקורא הוותיק מתן:

פודגבר שלום,
אתם יכולים לעשות פינה שתעזור לסטונדטים לחוצים בבוקר.

רעיונות לסנדביצ’ים טובים שאפשר להכים במינימום זמן בבוקר,
שיחזיקו מעמד עד הצהרים ועדיין יהיו ממממש טעימים.

זה יעזור לי ממש.. ולכלל מעריצי פודגבר.
בתודה מראש… מתן.

אז למה אנחנו מספרים לכם את זה? ראשית, כדי שתדעו שאנחנו קוראים כל דבר שאתם שמים לנו על הוול. חוץ מתגובות שליליות, אותן אנחנו דואגים למחוק מיד. ושנית, כי בזאת הרמנו את הכפפה של מתן ואנחנו מכריזים בזאת על פתיחתו של מדור חדש בפודגבר: פרוייקט כריך.

שימו לב כמה חזק משתלב הכריך בחייו של הסטודנט:
זה האוכל שאתה מכין לעצמך בבוקר ולוקח בתיק, זה האוכל שאתה קונה כשנשארת בלי כלום ומה לעשות שסנדויץ’ מסובסד עם טונה זה משתלם, כשאתה חוזר הביתה מורעב אחרי יום ארוך תכין לעצמך – ניחשתם נכון – סנדויץ’ נוסף ואם בערב תצא עם חברים לפאב גם שם תאכל איזה “ג’בטה רוסטביף” שזה שם יפה ללחמניה עם פסטרמה.
אבל המצב בשטח קשה מנשוא. אנשים רבים וטובים נצפים כל יום באוניברסיטה ובמקומות העבודה, אוכלים כריכים מזעזעים כמו: “לחמניה עם חומוס”, “לחם רטוב עם גבינה ועגבניה” ועוד מפגעים. כאן נכנסת משטרת האוכל של פודגבר לעניינים. פרוייקט כריך נועד לעזור לכם למצוא את הסנדויץ’ המושלם בשבילכם.

הקריטריונים שלנו לכריך מוצלח הם פשוטים:
1. פשטות – הוא צריך להיות קל להכנה. כמה קל? מספיק קל כדי שאפשר להכין אותו מתוך שינה. (כשמכינים כריך מתוך שינה אחר כך כשאוכלים אותו זה מפתיע!)
2. חומרי גלם ביתיים – הכריך צריך להיות מורכב מדברים שלכל אחד יש בבית, או שכל אחד יכול לקנות כדי שיהיה לו בבית. זה אומר שממרחים מוכנים וירקות זה סבבה, אבל בואו לא נהיה צבועים ונעמיד פנים שלכל סטודנט יש בבית גבינת חלומי.
3. מבחן התיק – הסנדויץ’ צריך להיות טעים גם אחרי חצי יום בתיק. האויב הגדול ביותר של מבחן התיק היא העגבניה האימתנית, שבארבע שעות יכולה להספיג בגט שלם במיץ שלה ולהרוס לך את היום.
4. מקוריות – כי גבינה צהובה ועגבניה אנחנו אוכלים כבר מכיתה א’, וקצת נמאס. הסנדויצ’ים צריכים להיות גם אם לא מיצג פוסטמודרני של התרבות הישראלית, פשוט טיפה מעניינים.

אנחנו נציג פה בשבועות הקרובים את המועמדים שלנו. אבל יותר מזה אנחנו רוצים לשמוע מכם מה הסנדויצ’ים שלכם, וצוות הסטודנטים שלנו מבטיח לנסות ולדווח מהשטח על כל מועמד. בסופה של התחרות, לא תהיה הצבעה ולא יבחר מנצח. אבל יהיה כיף ומעל 1 טון של לחמניות יקנה בתהליך. את הרעיונות שלכם אתם מוזמנים לשים לנו פה בתגובה או על הקיר בפייסבוק. יאללה בואו נתחיל.

סנדויץ’ טוניסאי זה משהו שכל מי שטעם אותו פעם עשוי כמו שצריך יודע כמה זה דבר טעים. השילוב של טונה עם לימון וקצת חריף הוא לא פחות מגאוני. אבל מה שיפה בכריך הזה זה שקל מאוד להכין אותו בבית, עם כמה ממרחים שצריך לקנות ובכל מקרה נחמד שיש במקרר. הנה רשימת הקניות שלכם:

"הלימון של אמא". מיוצר ע"י דלישס

את רוטב האריסה והלימון בלאדי תמצאו במקררים בכל סופר שמכבד את עצמו ואת לקוחותיו הטונסיאים. איך בוחרים? על רוב המוצרים תתנוסס בגאון אחת מהמילים “בלאדי”, “אסלי” או “של אמא”. רק מאחורה יהיה כתוב שהרוטב מיוצר על ידי IDI אזה”ת מעלות. אבל רובם יהיו בסדר גמור. שימו לב לא לקנות אריסה חריפה מדי (פלפל צ’ומה לדוגמא זו אריסה מאוד חריפה) כי אז לא תוכלו לשים הרבה ממנה. האריסה של “אחלה” גם מוצלחת מאוד. ולגבי הלחמניה פה בתמונה זו לחמניית טונה אמיתית, אבל ברור שכל דבר יעבוד.

ההכנה פשוטה כמובטח:
1. הכינו מראש ביצים קשות (אני אוהב להכין כמה לכל השבוע).
2. פתחו את קופסת הטונה, הוציאו את השמן.
3. הפרידו את הטונה מגוש לחתיכות קטנות וערבבו פנימה 1-2 כפות אריסה.
4.  מורחים שכבה נדיבה של הלימון על הלחמניה, מוסיפים את הטונה האדומה, עליה הביצה הקשה (עם קצת מלח, כי ככה היא אוהבת את זה) ואם יש לכם תוספות נוספות (מלפפון חמוץ, זיתים) זה יכול להיות נחמד, אבל ממש לא חובה.

מבחן התיק. עייף אבל חיוני.

את מבחן התיק הסנדויץ’ הזה עובר בגבורה, גם אחרי 5 שעות לא נראה שום הבדל.

בתיאבון!

 

10 תגובות

  • יש! יש לי מה לקחת מחר לעבודה!

  • שימו לב, סנדוויץ סבבה שמוכן ב 27 שניות
    למקרה שאתם כמוני – נזכרים שהייתם צריכים להכין סנדוויץ כשאתם בדלת של הבית וכבר באיחור גם אם מורידים את ה 10 דקות הראשונות שבהם השיעור עוד לא באמת התחיל

    2 פרסות לחם קפואות מהפריזר ( לא להפשיר, אין זמן ) – 5 שניות
    מורחים חרדל ושמים באמצע שניצל קפוא – 12 שניות
    ועוטפים ב 2 מגבות נייר חד פעמיות ושקית – 10 שניות

    * לא טוב אם אתם רוצים לאכול בטווח השעתיים ..

  • יאמי. אהבתי את תוספת הלימון.

    הסנדוויץ’ האולטימטיבי: לחוח מגולגל עם נוטלה.

    וברצינות: לחמניה עם פסטו, גבינת פטה (או בולגרית, אין לי מושג מה ההבדל) וסלט פלפלים וחצילים קלויים (גם כזה מהסופר הולך).

    שווה גם להחזיק סילאן בבית ולערבב אותו עם טחינה גולמית.

  • זה היה יכול להיות מתכון מושלם אם לא היית פותח את הקופסא של הטונה הפוך :)

  • כדי לתת לסנדוויץ’ פקטורים במבחן העגבנייה, שמים “חוצץ” בין פרוסת העגבנייה ללחם. נגיד, אם הסנדוויץ’ הוא פסטרמה עם מיונז ועגבנייה אז מורחים מיונז, עליו פרוסת פסטרמה, עליו את העגבנייה ועל העגבנייה עלה חסה. יש חוצץ בין הלחם לנוזל, קנינו לו עוד שעתיים של חסד לפחות.

  • מצוין!
    כסטודנטית רעבה אני תמיד שמחה לכריכים מעניינים. הגעתי פעם, בעת מצוקה, לכריך מנגו וגבינת עיזים. היה…. מעניין.

  • מביס שלקחתי מבעל האתר- אני מעידה כי הסנדוויץ’ היה אשששששש !

  • נראה להיט. כל דבר עם טונה וביצה לא יכול להיות רע. גם הרעיון לפרויקט כריך מבורך.
    בכלל, אתם בסדר אתם, למרות מה שכולם אומרים.

  • זה סנדוויץ’ טוניסאי???????
    אם אתה רוצה לאכול אחד טוב סע לשוק רמלה.
    אבל בסדר שיהיה………..

  • ביצה קשה לא מחזיקה מעמד יותר מיומיים, שלוש גג במקרר.
    לא כדאי לבשל לכל השבוע כי התוצאו תהיינה לא נעימות. (וגם הריח…)

כתוב תגובה