הום פרייז של דיקסי

נפתח בהבהרה: המתכון הבא הועבר אלי מהדודה האמריקאית שלי, דיקסי, וכל קשר בינו לבין המסעדה התל אביבית (המצוינת) דיקסי, שגם – רצה הגורל – מגישה מנה בשם הום פרייז, מקרי בהחלט. אחד העקרונות החשובים ביותר בפוד-גבר זה יושרה מקצועית, לכן עצם זה שאתם מעלים את הרעיון הזה, ממש מעליב אותי. תתביישו לכם.


ולנושא שלנו. ההום פרייז הפכה בשנים האחרונות למנה שתוכלו למצוא בכל פאב. ברוב המקרים זה יהיה רק תירוץ לקחת עוד 10 שקלים על צ’יפס, שאפשר לתמחר אותם כך: 5 שקל – חתכנו את הצ’יפס לקוביות, 5 שקל – שמנו עליו צ’ילי. ההום פרייז של דיקסי (כפרה עליה, איזה דודה היא) לעומת זאת, שוחים ברוטב קרמי מושחת, חריפים ואי אפשר להפסיק לאכול מהם.

אני זוכר את הפעם הראשונה שאכלתי את ההום פרייז האלה. זה הגיע אלי בטייק-אוואי, בתוך קופסת קרטון שכתמי השמן איימו לצבוע מלבן לאפור. ובפנים היה משהו, ספק מנה, ספק מרק, ספק ההגדרה המילונית של כולסטרול. אבל כמה שזה היה טעים.

כשניסיתי לשחזר את המנה הזאת בבית גיליתי שהאינטרנט מלא בעשרות מתכונים שטוענים שהם-הם פיצחו את המתכון של דודה שלי, רק מה – הם לא. מה לא ניסיתי – מיונז, חמאה, טיגון עמוק, טיגון רדוד. המתכון הבא יותר פשוט, יותר בריא (מי מבשל עם מיונז?!) וממש דומה למקור.

אז מה עם השומן, אתן שואלות? אחת העובדות הנכונות ביותר לגבי אוכל שמן זה שהרבה יותר קל לאכול אותו בחוץ מלהכין אותו. אין מה לעשות – להזמין סופלה זה טעים ונחמד אבל שאתה מכין אותו וזורק פנימה 5 חבילות חמאה, אתה לא יכול לשקר לעצמך שזה לא כזה משמין. לכן העברנו את ההום פרייז מהפך קטן – את התפו”א אנחנו נאפה במקום לטגן (זה גם יותר קל) ובאמת שנשתדל להיות זהירים עם השמנת.

4 תפו”א בינוניים-גדולים
1 פלפל אדום (לא גמבה, זה שם מעצבן).
2 בצלים גדולים
1 כוס (כן, כוס) רוטב צ’ילי מתוק
1/3 כוס שמנת לבישול 15%

 אחרי שמחממים תנור ל-200 מעלות, חותכים את תפוחי האדמה לקוביות קטנות ונחמדות. הייתי אומר לכם כמה ס”מ אבל אני לא מחזיק במטבח סרגל. את הקוביות מערבבים עם כפית מלח, וכף שמן רגיל, וזורקים לתנור, שמה הם צריכות להיות בערך 30-40 דקות, עד שהן שחומות אבל לא שרופות, ככה שהן לא ימעכו כשתערבבו אותם אח”כ. ככה זה אמור להיראות לפני ואחרי:

 בזמן שהתנור עושה את שלו, חתכו את הבצלים ואת הפלפלים – שניהם לרצועות דקות מאוד. חממו ווק עם אש גבוהה ו-2 כפות שמן ותתחילו לטגן עם קצת מלח וקצת סוכר. זה הולך להיות טיגון די ארוך – 20-25 דקות, וכדאי לעשות אותו עם מכסה סגור. בסוף הבצלים והפלפלים צריכים להיראות שקופים, עייפים, וטיפה שחומים (אבל לא ממש). מנמיכים את האש.

ועכשיו החלק הכיפי: קוראים למישהו שאוהבים, ונותנים לו לשפוך פנימה את הצ’ילי והשמנת. הערבוב שלהם יחזיר אתכם ליום ההוא בגן שלמדתם מה זה צבעי גואש, והפעם גם תוכלו לאכול מהידיים. בסוף מחכה לכם הגן עדן הבא:

שופכים את תפוחי האדמה פנימה, מערבבים טוב, ונותנים להכל להתבשל עוד כמה דקות. מגישים עם סלט ותוכניות לדיאטה.

 

19 תגובות

  • אוף, איזה רוע לב. יש אנשים רעבים בעולם שכל מה שיש להם במקרר עכשיו זה עגבנייה בת שבוע וגבינה לבנה.
    זה נראה כל כך טוב!!

    נטלי

  • כן, זה ילך מצוין עם סלט השומר שהכנתי.

  • Nomnomnom

  • גמבהגמבהגמבהגמבהגמבה

  • איזה פינוק. יבוצע במהרה.

  • בוצע זה עתה.
    שלמוּת.

  • ראשית, שמח להגיב לראשונה

    לענייננו, לא לא לא! לא אופים את התפוחים בתנור. מטגנים אותם על חמאה (מכאן תוספת המחיר להום פרייז) במחבת מכל הצדדים עד שהם שחומים. זה חשוב מאד למרקם. בתנור הם מתייבשים.
    ובאותה נשימה – אם יש מספיק חמאה ברוטב אין צורך להוסיף שמנת מתוקה.

    אגב, גם הכנפיים על אותו עקרון. חמאה חמאה חמאה ושילוב של שני סוגי רוטב צ’ילי. הרגיל המתוק עם החתיכות והחלק החריף יותר

    שבת שלום

  • אגב, אני טבעונית והחלפתי את השמנת בחלב קוקוס. הכנתי היום את ההוםפרייז שוב וזה טעים אש.

  • קראתי את התגובה של רוני ושילבתי בין השניים – ראשית טיגנתי את התפו”א עם חמאה וכשהיו שחומים קצת הכנסתי אותם לתנור וטפטפתי מעט שמן זית מעל,לא חסתי על השמנת וסה”כ השתמשתי בכ- 1550 גר’ חמאה, ולדעתי היה שווה כל קלוריה! ניתן היה להוסיף גם כמה שיני שום כתוש , יצא מצויין! המתכון בהחלט מעולה, ח”ח לדודה דיקסי :)

  • זה יצא ממש נהדר
    חתכתי תפוחים לקוביות, יצא לי משולשים אז זרקתי את התפוחים וחתכתי קולורבי, שילמדו להם מה זה.
    אחרי שאת הנגלה הראשונה נשרפה לה כי שכחתי שהתנור דולק ומכבי האש הזכירו לי(750 שקל) נזכרתי שאין לי בכלל רוטב צ’ילי בבית.
    הלכתי לסופר.
    חזרתי הבייתה רק כדי לגלות שאין לי גם שמנת.
    הלכתי לסופר.
    חזרתי שוב לסופר על מנת להחליף את השמנת לשמנת מתוקה(כי מסתבר שעם חמוצה זה לא הולך, ככה מספרים – לא ניסיתי).
    נזכרתי שגם נגמר לי הקולורבי בבית כי שרפתי את כל מה שהיה אז חזרתי שוב לסופר(גם עשיתי מנוי כי מסתבר שאני מבלה שם הרבה) וקניתי תפוחי אדמה כי המוכרת נשבעה לי באמא הורתה שזה זה מה שאני באמת צריך בשביל הום-פרייז.
    כשחזרתי עם התפוחי אדמה הבייתה כבר נהייה ממש ערב מאוחר ונזכרתי שלא אכלתי כל היום כי את התפוחים המשולשים זרקתי ואת הקולורבי שרפתי וימות העולם אם אני חוזר עכשיו לסופר להביא לי איזה חומוס(כי גם פיתות אין לי).
    התקשרתי לדיקסי והזמנתי אוכל.

    נ.ב: היא טענה שהיא ממש לא מכירה אותך. נורא מוזר. בטח שכחה שאתה אחיין שלה :-)

  • אין על המנה הזו בדיקסי , פשוט עילויי , אין עלייך חיים כהן הגדול

  • מומלץ!!! ניסינו כבר פעמים ואהבנו מאוד! בתור זוג שמכור לדודה דיקסי ולאחותה מפילדלפיה, אנו יכולים לומר שהמתכון הביתי הזה ממש סבבה… תודה :)

  • כן קוראים לזה גמבה פלפל זה זה פלפל גמבה זה גמבה

  • הכנתי אתמול לארוחת צהריים. נרשמה התלהבות מצד כל הנוכחים

  • הכי קל בעולם, בדיוק כמו שכתוב ופשוט הצלחה.

    תודה

  • הכנתי עם חברה שלי, בדיוק כמו שאמרת, יצאת מדויק וטעים בטירוף
    אחלה מתכון!!
    בתור אוהדת מושבעת של הדיקסי :)

  • איזה כייף לקרוא את איך שאתה רושם פעם ראשונה שגם צחקתי תוך כדי ניסיון ללמוד את המתכון , תודה :)

  • גם לי הייתה דודה בשם דיקסי, אבל גדלה בפלורנטין, והייתה מתחמה בלקחת ג’בטה, לפחות אותה קצת, לדחוף פנימה חמאת שום וזהו בגדול.

    ועכשיו ברצינות, למה הקב”ה גורם לאנשים להכין הום פרייז עם בצל?

  • ללא ספק מתכון ההומפרייז הלא מדוייק והגרוע ביותר בנתקלתי בו באינטרנט
    והקטע עם טיגון הגמבה והבצל..20 דקות על אש גבוהה? מה אתה עושה שם פורטר האוס?
    ומה שיצא לך בסוף זה בצל מדלדל ושקוף? אתה לא גבר ולא בשלן..עדיף שתפרוש לטטריס או תירס חם

כתוב תגובה