הנזיד של האיריות הלסביות מגואטמלה של ויצמן

יש גברים שיודעים מה טוב בשבילם. שלושה כאלה תוכלו למצוא כאן בפוד-גבר ואנחנו נסביר. הרבה גברים היו שמחים אם אישה היתה מזמינה אותם לארוחה. זה בגלל שהם ראו יותר מדי סרטים של בנות: הם חושבים שהסלט כוסברה של אבא של יוני ישמש כאפרודיזיאק, שדבר יוביל לדבר ובסוף הם יאכלו סנדביץ’ פסטרמה תוך כדי הסקס עם הבחורה. במציאות, מה שתקבלו זה כאבי ביצים וארוחה שכוללת עלי רוקט ושיחה על העתיד. מה שבאמת משמח זה הזמנה לארוחה גברית. כזאת קיבלנו מויצמן, יקיר המערכת (אנחנו מאוד זולים בפרגונים למי שמכין לנו אוכל), וככה מצאנו את עצמנו 4 גברים סביב שולחן ובינינו 2 ק”ג של כתף בקר. מבושל בבירה.

הנזיד - מאירלנד, הצלחות - היישר מהבויידעם של סבתא

במוצ”ש הגענו לויצמן לארוחת 3 מנות: למנה ראשונה יין אדום ושוטים של ואן-גוך (או ואן-חוך למדייקים) דאבל אספרסו, למנה שניה בירה “בזלת” המוכרת לקוראי הבלוג העירניים מהפוסט על תערוכת הבירה ולקינוח עוד קצת יין (נדמה לי שהיו בתוכו אגסים וגלידה ליד).

אצל ויצמן הוודקה נמזגת כמו בירה, והבירה כמו מים והמים כמו וודקה

היום נדבר על הנזיד-בקר האירי. ויצמן מספר שכשעבד בפאב אירי בגואטמלה הוא והבוס שלו תהו מה יכינו לקראת סנט פטריק. בעודם חוככים בדעתם נכנסו לפאב זוג לסביות איריות ושאלו מי הזמין פיצה ואינסטלטורית. טוב, זה לא. אבל באמת הגיעו זוג לסביות איריות והביאו איתן משהו יותר טוב מחומר לסרט פורנו: מתכון!

מה שצריך (ל-5 אנשים):

2 ק”ג בשר לנזיד (גולש) איכותי.
3 כפות שמן.
מלח + פלפל.
2 בצלים גדולים קצוצים.
2 כפות רסק עגבניות שאפשר למהול ב-4 כפות מים – לא חובה.
½1 ספלים בירה גינס או סטאוט אחר (מרפי’ס לדוגמא)
4 גזרים פרוסים.

רשימת מצרכים: בקר, בירה

יש להוריד כל שומן עודף מהבשר ולחתוך אותו לקוביות. בקערה, לערבב  את קוביות הבשר בכף שמן. לבזוק תערובת של מלח ופלפל על הבשר. לחמם את השמן הנותר במחבת גדולה על חום גבוה ולטגן את קוביות הבשר במהירות, מכל הצדדים, ע”מ לסגור אותן. עכשיו, אנחנו מבקשים שלא תהיו מהמעצבנים האלה שאומרים שאין כזה דבר לסגור בשר. ברור שאי אפשר, זה לא דלת. אבל כשמטגנים בשר על אש גבוהה זה נותן לו מרקם פריך ומראה עסיסי. עכשיו – להוסיף את הבצל, לטגן גם אותו. להוסיף את רסק העגבניות, לבשל בחום נמוך חמש דקות. להעביר את התערובת לסיר קדירה.

אני חייב ללכת... שכחתי את הבשר בבית פתוח

למזוג קצת בירה למחבת המרוקנת, להחזיר אותה לאש. להרתיח תוך כדי קרצוף בכף עץ, על מנת להוריד את כל מיצי הבשר מהמחבת. למזוג את התערובת מהמחבת ואת שאר הבירה לקדירה, להוסיף את הגזר ולערבב. לטעום , לתקן  תיבול או מים בהתאם לצורך. לכסות את הקדירה ולבשל על אש נמוכה במשך שעתיים לפחות (כמה שיותר-יותר טוב). לפני הגשה לפזר מלמעלה הרבה פטרוזיליה קצוצה והרים של תפוחי אדמה מבושלים.

חשוב לנו להדגיש שלא משנה כמה פוד-גבר תהיה, אם יש לך פיה מביכה בבית - היא תופיע בפוסט

בתאבון גברים יקרים! ואם לעוד מישהו מתחשק להזמין את צוות פודגבר לארוחה – אל תהססו.

 

8 תגובות

  • צחקתי בקול רם מעלי הרוקט. הבלוג שלכם מהמם, הייתי יושבת איתכם כל הלילה ללעוס רוקט ולדון ביחסינו לאן

  • טוב אז ככה.
    1. אני לא מאמינה שכתבתם “גינס” ואז “או סטאוט אחר, מרפי’ס לדוגמה”. מרפי’ס היא תחליף לגינס? באמת? כשאתם הולכים לשתות ואין בפאב גינס, אתם מזמינים מרפי’ס? מה שלא טוב לכם, לא טוב לבשר שלכם :(
    2. עשיתם לי חשק לאפות עוגת בירה. אבל בשביל זה צריך גינס. מזל שאני נוסעת ללונדון השבוע.
    3. לא אהבתי את ההכללה הגסה של עלי הרוקט ושיחות על העתיד. יש בחורות שבאמת מבשלות אוכל! הייתי מזמינה אתכם לארוחה אבל אני לא חושבת שזה יעמוד בציפיות.
    4. אפשר לבשל את תפוחי האדמה עם הבשר? כי נראה לי שזה מה שאני אעשה, זה יחסוך עוד סיר לשטוף. אתם יודעים, למען הסביבה וישראל שמתייבשת.

  • תגובת זה שבישל:
    1. כן, מרפי’ס היא תחליף לגינס. פשוט מאוד, מכיוון שהיא בירת סטאוט אחרת, היא מהווה תחליף, לפי הגדרה. האם היא תחליף מספיק טוב? זה כבר נתון לויכוח. במזיגה מחבית בפאב יש כמובן הבדל בין סטאוט אחת לשנייה אבל בבחירה בין גינס מבקבוק למרפי’ס בפחית, כאשר הבירה עומדת להיות מבושלת מספר שעות בתוך הקדרה, נדמה לי שיש פחות מקום לויכוח.
    יתרה מכך, המרפי’ס מגיעה בפחיות “nitro-cans” מול הגינס המבוקבקת (פעם היה ניתן למצוא גם גינס בפחיות “ווידג’ט” שכאלו, נדמה לי שהפסיקו לייבא אותן), מה שנותן לה, לטעמי, יתרון מסויים. בגואטמלה, אגב, נאלצנו להשתמש בבקבוקים של “מוזה”, הבירה הכהה המקומית. עדיין יצא יופי, לדעתי. אני אעצור כאן כי אני יכול להמשיך לדבר על בירה ואלכוהול עוד הרבה שעות, ועוד אפילו לא דנו בשאלה האם מרוב שיווק אינטנסיבי לא הפכה הגינס מבירה מצויינת למוצר גנרי שמייצג קטגוריה מסויימת.
    2. אם אנחנו לא מכירים, זה מוגזם לבקש שתביאי לי אלכוהול מהדיוטי פרי?
    3. גם גברים אוהבים לדבר על העתיד. נגיד, מי תזכה באליפות בסוף העונה או איך יהיה האייפאד החדש.
    4. כן, אפשר. לפני תום הבישול, להוסיף תפודים למעלה, חתוכים לרבעים, ולבשל עד שהם מתרככים. לחילופין, ניתן לזרוק קוביות תפו”א לתבשיל עצמו עוד לפני כן, מה שיוציא אותם רכים ונימוחים למדי. בנוסף, ניתן לוותר עליהם לגמרי ולהגיש את המנה על מצע של פירה.

  • 1. האמת שאני פשוט ממש לא אוהבת מרפי’ס (שיווק או לא שיווק, היא לא טעימה לי), וכמו שאני לא מבשלת עם יין שלא טעים לי, אני משערת שאני לא אבשל עם בירה שלא טעימה לי. אני יודעת שבתבשילים האיכות של האלכוהול כביכול לא כלכך משנה, אבל כשזה הבסיס לרוטב של התבשיל אני כן מקפידה שזה יהיה משהו שאני אוהבת לשתות.
    2. נראה לי שאתה כה קשור לאלכוהול שלא אוכל לעמוד בפני בקשה שכזו.
    3. אין ספק שהעתיד של הגברים מעניין הרבה יותר :) (אם כי זה תמיד נדמה לי שאם יש לי אייפוד טאצ’ ומקבוק, אין סיבה שבכמה מהלכים אני לא אצליח ליצור אייפאד בעצמי, לא? כנראה שלא, אבל זה עדיין נראה לי הגיוני משום מה).

  • בתור מי שלא עלי רוקט יככבו שארוחה שתוזמנו אליה, זה נראה יופי של מתכון.
    אתם מוזמנים לארוחה שתבטל באחת את הסטיגמות שלכן על נשים מבשלות סלט. או שלפחות תוציא אותי מהן.
    לעיונכם הייתי האשה היחידה שנכחה מסיבות על מגדריות בערב קרניבורים באטליז הכי שווה שיש.
    http://beygale.co.il/?p=10648

    בכל אופן. אם ממש תרצו נעשה לכם גם סלט.(שעולמכם לא יזדעזע מדי)

  • מאוד מרשימה אותי העובדה שבבלוג בשם “פודגבר” כל התגובות, למעט שלי, הן של נשים. יתרה מכך, הן גם מצרפות הזמנות לארוחות. טובים חיי הבלוגר המצוי.

    @נועה: למרות ששמות של כמה בקבוקי סינגל מאלט כבר עומדים לי על הלשון, אמנע ממך את הטירחה. בכל זאת, לפי החישוב האחרון שלי, כרגע יש לי מספיק אלכוהול עד קיץ 2013. עוד מוקדם להתחיל לדאוג. בלונדון הרחוקה והקרה, תשתי איזה פיינט טוב של אייל בשמי.

  • אני מבטיחה לעשות זאת. אם בכל זאת תחליט שבא לך לחדש מלאי, יש לך זמן להתחרט עד מחר בצהרים :)

  • תשאלו את ההוא שבישל באיזה נתח בשר הוא השתמש וכמה הוא שילם עליו…

כתוב תגובה